پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230295
ديپلماسي التماس پمپئو در منطقه، با ضعف دولت آمريکا شکست خورد
تاریخ انتشار : 1399/06/10 12:03:21
نمایش : 1310
سيد جعفر قنادباشي گفت: سفر پمپئو به منطقه خاورميانه، سفري بسيار خفت بار و شکست خورده بود به گونه‌اي که وزير امور خارجه آمريکا در اين سفر به خواهش و تمنا از کشورهاي عربي متوسل شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد جعفر قنادباشي در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سفر وزير امور خارجه آمريکا به خاورميانه گفت: تصور پمپئو اين بود که با اين سفر بتواند نظر برخي از کشورهاي عربي را براي عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي جذب کند.

اين کارشناس مسائل خاورميانه ادامه داد: وزير امور خارجه آمريکا در تلاش بود که کشورهاي عربي را مانند امارات به منظور عادي سازي روابط تشويق کند تا بر اين اساس ترامپ و جمهوري خواهان بتوانند دستاوردي در عرصه سياست خارجي براي انتخابات آينده آمريکا ارائه کنند.

وي بيان کرد: رئيس جمهور آمريکا از ابتداي دوره رياست جمهوري خود تاکنون دستاورد قابل قبول و موفقي در عرصه سياست خارجي نداشته است و به ويژه وعده بزرگي که به رژيم صهيونيستي در قبال طرح معامله بزرگ قرن در راستاي عادي سازي روابط کشورهاي عربي با اسرائيل داده بود به شکست انجاميده است.

قنادباشي تأکيد کرد: سفر پمپئو به منطقه خاورميانه آخرين تلاش ها و دست و پا زدن هاي دستگاه سياست خارجي آمريکا بود تا بتواند تا حد ممکن روابط ميان کشورهاي عربي ولو کشورهاي کوچک را با رژيم صهيونيستي برقرار و عادي سازي کند؛ کما اينکه وزير امور خارجه آمريکا به بحرين که کوچکترين کشور منطقه خليج فارس و عربي است سفر کرد و پاسخ رد شنيد.

اين کارشناس مسائل خاورميانه افزود: وزير امور خارجه آمريکا در سفر به سودان که کشور بزرگي است، تصور مي کرد که به دليل روابط اين کشور با مقامات اماراتي و با توجه به اينکه امارات در روي کار آمدن دولت کنوني سودان نقش بسيار زيادي داشته است، مي تواند روابط بين سودان و رژيم صهيونيستي را عادي سازي کند؛ اما در آنجا نيز شاهد بوديم که جواب رد شنيد.

وي تصريح کرد: سفر پمپئو به منطقه خاورميانه همان گونه که رسانه اي آمريکايي اعتراف کردند، سفر بسيار خفت بار و شکست خورده بود به گونه اي ضعف دولت آمريکا را در پيشبرد مقاصد سياسي اين کشور نشان داد و وزير امور خارجه آمريکا در اين سفر به خواهش و تمنا از کشورهاي عربي متوسل شد.

قنادباشي با اشاره به اينکه مطبوعات جهان سفر پمپئو را ديپلماسي التماس نامگذاري کرده اند، عنوان کرد: وزير امور خارجه آمريکا در اين سفر کوشش کرد تا نظر رژيم صهيونيستي را جلب کند و در اين زمينه براي هم سويي با آنان تلاش مي کند.

اين کارشناس مسائل خاورميانه در پايان خاطر نشان کرد: تلاش مهمي که پمپئو انجام داد اين بود که به يک گروه بزرگ مسيحي تحت عنوان مسيحيان صهيونيست که حامي ترامپ هستند يادآور شد که اگر دولت ترامپ روي کار آيد هم سو با رژيم صهيونيستي تلاش خواهد کرد که اين اقدام انتخاباتي بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html